Wednesday, October 29, 2014

သတိပ႒ာန္-၁


#သတိပ႒ာန္အေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ-၁
*****************************
#သတိပ႒ာန္ ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္၊#သတိပ႒ာန ဟူေသာ
ပါဠိမွဆင္းသက္လာေသာ ပါဠိသက္ ေဝါဟာရျဖစ္သည္။

သတိပ႒ာန္ကုိ
၁-သတိ၏ က်က္စားရာ အာ႐ုံ၊
၂-သုံးမ်ဳိးေသာ သာဝကတုိ႔ အေပၚ၌ ျမတ္စြာဘုရား၏ ခ်စ္မႈ႕
   မုန္းမႈ႕ လြန္ေျမာက္ျခင္း၊
၃-သတိ ဟူ၍ သုံးမ်ဳိး အနက္ေပးႏႈိင္သည္။

၁-သတိ+ပ႒ာန
သတိ=သတိ ေစတသိက္။
ပ႒ာန=(သတိ၏)က်က္စားရာအာ႐ုံ။
#သတိ၏က်က္စားရာအာ႐ုံ ျဖစ္ပါသည္။

၂-သတိ+ပ႒ာန
သတိ=သတိ ေစတသိက္။
ပ႒ာန=သုံးမ်ဳိးေသာ သာဝကတုိ႔အေပၚ၌ ျမတ္စြာဘုရား၏
          (သတိျဖင္႔)မခ်စ္ မမုန္းမႈ႕။
#သာဝကသုံးမ်ဳိးအေပၚ၌ ျမတ္စြာဘုရား၏ (သတိသမၸဇဥ္ျဖင္႔)
မခ်စ္ မမုန္း သတိျဖင္႔ က်င္႔သုံးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
(ျမတ္စြာဘုရား၏ ၾသဝါဒကုိ လုိက္နာေသာ သာဝက၊ မလုိက္
နာေသာ သာဝက၊ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ လုိက္နာ၍ တစ္ဝက္တစ္
ပ်က္ မလုိက္နာေသာ သာဝက ဟူ၍ သုံးမ်ဳိး႐ွိ၏။)

၃-သတိ+ပ႒ာန
သတိ=သတိ ေစတသိက္။
ပ႒ာန=အာ႐ုံ၌ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ သက္ဝင္၍တည္ေနေသာ သတိ။
#သတိ ေစတသိက္ သတိတရား ပင္ျဖစ္ပါသည္။

#ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ စသည္တုိ႔၌
သတိပ႒ာန္ သည္ သတိေစတသိက္ သာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။

#အပၸမာေဒါ အမတံ ပဒံ ၊ ပမာေဒါ မစၥဳေနာ ပဒံ။
အပၸမတၲာ နမီယႏၲိ ၊ ေယပမတၲာ ယထာ မတာ။

မေမ႔မေလ်ာ႔ျခင္းသည္ နိဗၺာန္ကုိရျခင္း၏ အေၾကာင္းတည္း။
ေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္းသည္ ေသျခင္း၏ အေၾကာင္းတည္း။
မေမ႔မေလ်ာ႔ေသာသူတုိ႔သည္ ေသသည္မမည္ကုန္။
ေမ႔ေလ်ာ႔သူတုိ႔သည္ ေသသည္မည္ကုန္၏။

ေလာကေဝါဟာရအလုိ ေသဆုံးျခင္းဆုိသည္မွာ အသက္၏ကုန္
ျခင္းမွ်ကုိသာ ေသဆုံးသည္ဟုဆုိသည္။အသက္မကုန္ေသးသ
မွ် ႐ွင္သန္ေနသည္ဟုဆုိသည္။

ဓမၼအလုိအရ အသက္ရွင္လွ်က္ ေသေနသူ(ေသဆုံးသူ)မ်ား႐ွိႏႈိင္
သလုိ ၊အသက္ေသေသာ္လည္း ႐ွင္သန္ေနသူမ်ားရွိပါသည္။

အထက္ပါ ဓမၼပဒ ဂါထာအရ-
အပၸမာဒတရား(သတိတရား)လက္ကုိင္ျပဳထားေသာ
ကုသုိလ္အစုစုတုိ႔၌ မေမ႔မေလ်ာ႔ေသာ သူသည္ ႐ွင္သန္ေနသူ
ျဖစ္ပါသည္။
ပမာဒတရား(ေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္း)သတိမ႐ွိျခင္း ျဖစ္၍
ကုသုိလ္တရားအစုစုတုိ႔၌ ေမ႔ေမ႔ေလ်ာ႔ေလ်ာ႔ႏွင္႔ ေနေသာသူ
သည္ အသက္႐ွင္ေနရပါေသာ္လည္း ေသေသာသူသာျဖစ္သည္။

သတၱဝါတုိ႔ အေနျဖင္႔ ေသဆုံးရန္ အခြင္႔အလမ္းမ်ားစြာ႐ွိသည့္
အနက္ သတိတရားမ႐ွိသျဖင္႔ေသဆုံးရျခင္းသည္ ႐ွင္သန္ျခင္း
အတြက္လမ္းစပါေပ်ာက္ဆုံးျခင္းလည္းျဖစ္ပါသည္။

ကံအားေလ်ာ္စြာ မွားယြင္းေသာ အျမင္မ်ား၌ ဘဝကုိတည္
ေဆာက္မိပါက ကုသုိလ္အစုစုတုိ႔၌ ေမ႔ေလ်ာ႔ေသာ ပမာဒတရား
လည္းျဖစ္ေပၚလာေပမည္။
ထုိ႔အတူ မွားယြင္းေသာ အေတြးအႀကံ မ်ားကုိ ျဖစ္ေပၚေစလွ်က္
ပမာဒတရားျဖစ္ပြားကာ ေသသူျဖစ္တတ္ပါသည္။
ဤအတူ မွားယြင္းေသာ (ကုိယ္မႈ႕ႏႈတ္မႈ႕မ်ား အသက္ေမြးမႈ႕မ်ား
ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈ႕မ်ား ကြ်မ္းက်င္လိမၼာမႈ႕မ်ား)ေၾကာင္႔လည္း
ပမာဒတရားျဖစ္ပြားကာ(သတိခြ်တ္ယြင္းသျဖင္႔)ကုသုိလ္အစုစုကုိ
မျပဳမိေတာ႔ပဲ ေသဆုံးေနသူမ်ားသာ လွ်င္ျဖစ္တတ္ပါသည္။

#ဥ႒ာေနန'ပၸမာေဒန ၊သံယေမန ဓေမၼန စ၊
ဒီပံ ကရိယာထ ေမဒါဝီ ၊ယံၾသေဃာ နာဘိကီရတိ။

ထၾကြလုံ႔လ႐ွိ၍ မေမ႔မေလ်ာ႔ပဲ (သီလကုိ)ေစာင္႔ေ႐ွာက္ထိမ္းသိမ္း
လွ်က္ (ဣေျႏၵကုိ)ဆုံးမျခင္းႏွင္႔ျပည့္စုံေသာ ပညာ႐ွိသည္ သံသ
ရာတည္းဟူေသာ သမုဒၵရာ၌ အရဟတၲဖုိလ္ဟူေသာ မွီခုိရာကြ်န္း
ကုိျပဳလုပ္ရာ၏။ ယင္းကြ်န္းကုိ ကိေလသာ ေရလ်ဥ္သည္ မဖ်က္
ဆီးႏႈိင္ေပ။

သီလစသည့္က်င္႔ဝတ္ကုိျဖည့္ဆည္းျခင္း ၊ဣေျႏၵကုိေကာင္းစြာ
ေစာင္႔ထိမ္းျခင္း ၊စသည့္ သံဝရသီလမ်ားကုိ မေမ႔မေလ်ာ႔ပဲ ထ
ၾကြလုံ႔လျပဳ၍ ေနလွ်က္ ေသမင္းမျမင္ရာ မိမိ၏မွီခုိရာ ကြ်န္းကုိ
ျပဳလုပ္လွ်က္ ေဘးရန္ကင္းစြာ ႐ွင္သန္ေနၾကဖုိ႔ ဘုရား႐ွင္၏တုိက္
တြန္းေတာ္မူခ်က္ျဖစ္ပါသည္။

အပၸမာဒတရား ကုသုိလ္ျပဳေရး၌ မေမ႔မေလ်ာ႔ေသာ သတိတရား
႐ွိေသာသူသည္ ရွင္သန္ေနသူသာျဖစ္၍ ေသမင္းမျမင္ရာ မွီခုိရာ
ကြ်န္းကုိ ျပဳလုပ္ႏႈိင္သူျဖစ္သျဖင္႔ ဘုရား႐ွင္၏ တုိက္တြန္းေတာ္မူ
ခ်က္ အတုိင္းေနထုိင္သူလည္းျဖစ္ပါသည္။

ဤသည္တုိ႔မွာ သတိတရားႏွင္႔စပ္၍ မွန္ကန္စြာ ႐ႈ႕ျမင္ႏႈိင္ရန္
သတိခ်ပ္ေစလုိ၍ ျဖစ္ပါသည္။

ေကာင္းေသာလုပ္ငန္း အက်ဳိး႐ွိေသာလုပ္ငန္း(ကုသုိလ္)ပင္မွန္
ေသာ္လည္း ပုိမုိ၍အက်ဳိးမ်ားရာ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ လုပ္ႏႈိင္
ရာမ်ားကုိသာ ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္၍ လုပ္တတ္ဖုိ႔အေရးႀကီးပါ
သည္။ကုသုိလ္ကုိကား မည္သည့္ကုသုိလ္ပင္ျဖစ္ေစ အထင္မ
ေသးစေကာင္းေပ။ကုသုိလ္မွန္သမွ် နိဗၺာန္၏ အေထာက္အပံ႔
ျပဳႏႈိင္သည္ခ်ည္းသာလွ်င္ ျဖစ္၏။

သတိပ႒ာန အရ သတိ၏အာ႐ုံမ်ား အျဖစ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္
ေလးမ်ဳိးေဟာၾကားခဲ႔ပါသည္။ထက္ျမက္ေသာ သမၼာသတိကုိထူ
ေထာင္လုိေသာ ရဟန္း႐ွင္လူေယာဂီသည္ သီလစသည္ကုိျပည့္
စုံေစလွ်က္ သတိ၏တည္ရာ အာ႐ုံမ်ားႏွင္႔ စိတ္ကုိေလ႔က်င္႔ပ်ဳိး
ေထာင္လွ်င္ သတိႏွင္႔ျပည့္စုံႏႈိင္ပါသည္။

အာ႐ုံေလးမ်ဳိးမွာ-
(၁)။ကာယ ။(၂)။စိတၲ။(၃)။ေဝဒနာ။(၄)။ဓမၼ။ျဖစ္ပါသည္။
#ကာယဂတာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္
#စိတၲာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္
#ေဝဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္
#ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္    ဟူ၍ သတိပ႒ာန္ ေလးမ်ဳိး။
ေဟာေတာ္မူပါသည္။

No comments:

Post a Comment