အ႐ွိအတုိင္းျမင္ျခင္းသည္သာ
အေကာင္းျမင္ျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။
********************
"ေရ"ဟုဆုိလ်ွင္ ဘာကုိဆုိလုိမွန္း အလြယ္ႏွင္႔
သိႏႈိင္သည္။"ေရ"ကုိ "ေရ"ဟု သိသည္မွာ ျပႆ
နာမရွိ -ဟူေသာ ခံယူခ်က္သည္ အစဥ္အလာ
ယုံၾကည္မႈ႕အရသာမွန္ႏႈိင္၏ ။
"ေရ"၏ ဝိေသသ လကၡဏာမ်ားျဖစ္ေသာ ခဲျခင္း
အေငြ႕ပ်ံျခင္း အစရွိသည္မ်ားကုိလည္း အေတြ႕
အႀကံဳအရ အလြယ္တကူပင္သိႏႈိင္ပါသည္။
"ေရ"သည္အသြင္သ႑ာန္ပုိင္းတြင္ ေရခဲ-ေရေငြ႕
အစရွိသျဖင္႔မည္သုိ႔ပင္ေျပာင္းေျပာင္း အႏွစ္သာရ
အားျဖင္႔"ေရ"သာလ်ွင္ျဖစ္ပါသည္။
အပူခ်ိန္ကုိလုိက္၍သာလ်ွင္ ေရ၏အသြင္အျပင္
သည္ ကြဲ ျပားျခားနားသြား ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ဤသည္မွာ"ေရ"ကုိရုိးရာမ်က္လုံး(ပပဥၥမ်က္လုံး)
ျဖင္႔ျမင္ရေသာအျမင္ျဖစ္သည္။
ရုိးရာမ်က္လုံး(ပပဥၥမ်က္လုံး)ျဖင္႔"ေရ"ကုိ ၾကည့္
ေသာအခါ"ေရ"သည္ အေတာ္အတန္ခုိင္ၿမဲ၍
မိမိ၏ သေဘာကုိမစြန္႔ဟူ၍သာျမင္ရပါသည္။
"ေရ"ကုိသိပၸံမ်က္စိ (သမာဓိမ်က္စိ) ျဖင္႔ၾကည့္
ေသာအခါ"ေရ"ကုိ "H2O"ဟုျမင္ရ၏။"ေရ"ကုိ
အရွိတရားပကတိသေဘာအျဖစ္ျမင္ျခင္းထက္
"ဟုိက္ၿဒိဳဂ်င္"ႏွစ္လုံး "ႏွင္႔ ေအာက္စီဂ်င္"တစ္လုံး
ေပါင္းစည္းမိျခင္းေၾကာင္႔ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာေသာ
အရည္အခ်င္းသစ္တစ္ရပ္အျဖစ္ျမင္ရ၏ ။
"H2O"ကုိ ကြဲကြာသြားေအာင္ (သုိ႔)"H2O2"အစရွိ
သျဖင္႔ တုိးခ်ဲ႕ေပါင္းစည္းလုိက္လ်ွင္ "ေရ"သည္"ေရ"
မဟုတ္ေတာ႔ပဲ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ျဖစ္သြားပါသည္။
ေရ၏သေဘာသဘာဝကုိစြန္႔ခြါသြားပါသည္။
သမာဓိမ်က္စိ(သိပၸံမ်က္စိ)ျဖင္႔ ၾကည့္ေသာအခါ"ေရ"
သည္ အေတာ္အတန္အေျပာင္းအလဲလုပ္လ်ွင္"ေရ"
သေဘာကုိစြန္႔ခြာသြားသည္။
"ေရ"သည္ ၾကည့္ရႈ႕ေသာမ်က္စိအေပၚ၌သာမူတည္
၍ ၿမဲျခင္း မၿမဲျခင္း ထင္ျမင္မႈ႕ကုိျဖစ္ေစသည္။
ရုိးရာမ်က္စိ(ပပဥၥမ်က္စိ)ျဖင္႔ၾကည့္လ်ွင္"ေရ"သည္
ႏွစ္သာရျဖစ္သည္။
သမာဓိမ်က္စိ(သိပၸံမ်က္စိ)ျဖင္႔ၾကည့္လ်ွင္"ေရ"သည္
မာယာျဖစ္သည္။
ဟုိက္ၿဒိဳဂ်င္ႏွင္႔ေအာက္စီဂ်င္ သည္ ေရ၏ အႏွစ္သာ
ရျဖစ္လာပါသည္။
ဤသည္မွာ"ေရ"ကုိ ျမင္ေသာ အျမင္မ်ား ၏မတူညီ
မႈ႕ကုိ သတိခ်ပ္မိေစလုိေသာေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။
ဟုိက္ၿဒိဳဂ်င္ကုိျမင္ေသာ အျမင္မ်ား မွာလည္းအမ်ိဳး
မ်ိဳးရွိပါေသးသည္။မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ ကနဦးစၾကာ
ဝဠာေပါက္ကြဲမႈ႕ျဖစ္စဥ္(Big bang)မွစ၍ ဟုိက္ၿဒိဳ
ဂ်င္သည္ တည္ၿမဲသည့္ တစ္ခုတည္းေသာျဒပ္စင္
အျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳၾကရပါသည္။
ေနစၾကဝဠာတြင္ဟုိက္ၿဒိဳဂ်င္ေပါင္းစည္းျခင္းျဖင္႔စြမ္း
အင္မ်ားထုတ္လႊတ္ကာ ၊အျခားေသာျဒပ္မ်ားကုိျဖစ္
ေပၚလာေစသည္ဟု ဆုိၾကပါသည္။
ဤကားဦးစြာ သိျမင္ေစလုိသည့္ ဥပမာျဖစ္ပါသည္။
ဥပမာ ႏွင္႔ ႏႈိင္းယွဥ္၍ မိမိတုိ႔၏ ဘဝကုိ သိရွိႏႈိင္ေစ
ရန္ ဥပေမယ် ကုိဆုိပါမည္။
"သတၱဝါ"ကုိ"သတၱဝါ"ဟူ၍လည္းေကာင္း"လူ"ကုိ
"လူ"ဟူ၍လည္းေကာင္း သိျခင္းသည္"ေရ"ကုိ"ေရ"
ဟုသိေသာအသိမ်ိဳးပင္ျဖစ္သည္။
"သတၱဝါ"အစား"လူ"ဟူ၍သာသုံးပါမည္။"လူ"သည္
အသြင္အျပင္အရ "ကာလ ေဒသ ဇာတိ"အလုိက္
အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ ႏႈိင္ေသာ္လည္း အႏွစ္သာရအားျဖင္႔
"လူ"သာလ်ွင္ျဖစ္၏။
လူ-သည္ ကာလ-ေဒသ-ဇာတိ အလုိက္ ႏုိင္ငံသား
တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္လာပါသည္။မိမိျဖစ္ခ်င္ေသာႏုိင္ငံ
သားျဖစ္ခြင္႔မ႐ွိသေလာက္နည္းပါသည္။လူမ်ိဳးတစ္
ခုခုျဖစ္လာပါသည္။မိမိျဖစ္ခ်င္ေသာလူမ်ိဳးျဖစ္၍
မရပါ။မိမိေမြးဖြားရာဇာတိ ႏွင္႔ အမ်ိဳးကုိ စြဲ၍သာလွ်င္
ျဖစ္ၾကရသည္မွာဓမၼတာသေဘာျဖစ္ပါသည္။
ရုိးရာမ်က္လုံး (ပပဥၥမ်က္လုံး-တဏွာ၊မာန၊ဒိ႒ိ)ျဖင္႔
"လူ"ကုိျမင္ေသာအခါ"ငါ"ကုိပါ"လူ"အျဖစ္ျမင္ရ၏။
"ငါ"ကုိျမင္သျဖင္႔ "သူ"သည္အလုိလုိေပၚလာရ၏။
ငါ-ႏွင္႔သေဘာတူရာ.ငါတုိ႔-သည္လည္းေကာင္း
သူ-ႏွင္႔သေဘာတူရာ.သူတုိ႔-သည္လည္းေကာင္း
ငါ-ငါတုိ႔ ၊သူ-သူတုိ႔-သည္ျဖစ္ပြားေပၚေပါက္လာ၏။
ဤသည္မွာလည္းဓမၼတာသေဘာပင္ျဖစ္ပါသည္။
"ငါ"၏အေတာ္အတန္ခုိင္ၿမဲေသာ သေဘာသည္
လည္း အသိအမွတ္ျပဳလာရသည္။ထုိ"ငါ"သည္ပင္
အႏွစ္သာရသေဘာ အခုိင္အမာသေဘာျဖင္႔ ရုိး
ရာမ်က္စိ(ပပဥၥမ်က္စိ)၌ျမင္ရ၏။
ေရွးေခတ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၌တည္ၿမဲေသာ"ဇီဝအတၲ"
(Indivitual Soul)အယူအဆသည္ အေတာ္တြင္
က်ယ္စြာေနရာယူခဲ႔၏။"သႆတ"အယူအဆဟုဆုိ
သည္။အတၱ ၊ဇီဝ ၊လိပ္ျပာ ၊ဝိညာဏ္ ၊အမ်ိဳးစုံသည္။
သိပၸံ၏အက်ိဳးေက်းဇူးေၾကာင္႔ အေတြးပုံစံမ်ားေျပာင္း
ကုန္သည္။Deoxyribonucleic acid(DNA)ဖက္
လွည့္ကုန္သည္။ေျပာရလ်ွင္ခံယူခ်က္ျခင္းသိပ္မထူး
ဟုဆုိရမည္။က်င္႔ဝတ္မ်ားေျပာင္းလဲျခင္းသာသိသိ
သာသာ ကြဲျပားျခားနားသည္။
က်င္႔ဝတ္ပုိင္းသည္ ရုပ္သေဘာပုိ၍ဆန္လာသည္။
ရုပ္အစြဲအလန္း(Material superstition)မ်ားကုိ
အေျခခံေသာ ဘဝေနထုိင္နည္းမ်ား တြင္က်ယ္လာ
သည္။ေျပာရလ်ွင္ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္တည္းကပင္
"ဇီဝအတၲ"အယူအဆႏွင္႔"ရုပ္ဝါဒ"တုိ႔ကုိအလ်ဥ္း
သင္႔သလုိက်င္႔သုံးလာသည္။
(Material-Atheism)ႏွင္႔(Theism)ကုိအဆင္ေျပ
သလုိ ခံယူလာၾကသည္။
ပပဥၥ မ်က္စိ ျဖင္႔ျမင္ျခင္း ျဖစ္သျဖင္႔ ဤထက္ပုိ၍
ျမင္ႏႈိင္စရာမရွိ ။တစ္နည္းအားျဖင္႔"ေရ"ကုိ"ေရ"ဟု
ျမင္ေသာအျမင္ထက္ ဘာမ်ွမပုိ။
ဤအျမင္မ်ားျဖင္႔ဘဝကုိေဆာက္တည္ေသာအခါ
ငါ-သည္ ဇာတိျပ႒ာန္းေသာလူမ်ိဳးႏွင္႔တြဲ၍ ေ႐ွ႕တန္း
သုိ႔ေရာက္လာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။အမ်ားစုအတြင္း၌
ငါ-ႏွင္႔ ငါတုိ႔-သည္ လူမ်ိဳးဇာတ္ထက္ပင္ပုိ၍ အေရး
ပါလာသည့္သေဘာ႐ွိပါသည္။
ဗုဒၶေဒသနာအရ ရုပ္သေဘာတရားတစ္ခုႏွင္႔နာမ္
သေဘာတရားတစ္ခုေပါင္းစပ္မိေသာအခါ၌-
(သတၱဝါႏွင္႔ငါ)ဟူေသာအရည္အခ်င္းသစ္တစ္ရပ္
ျဖစ္ပြားေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ရုပ္သေဘာကုိ မဟာဘုတ္ေလးပါးဟုဆုိပါသည္။
နာမ္သေဘာကုိ စိတ္ႏွင္႔ေစတသိက္ ဟုဆုိပါသည္။
ေပါင္းစည္းမႈ႕ကုိ-ခႏၶာ ငါးပါးဟုလည္းဆုိပါသည္။
ဤေနရာ၌ ကမၼဇရုပ္ခ်ည္းသက္သက္ ျဖစ္ေသာ
ရူပျဗဟၼာ နာမ္ခ်ည္းသက္သက္ျဖစ္ေသာ အရူပ
ျဗဟၼာ မ်ားကုိ သီးျခားေလ႔လာေစလုိပါသည္။ဆရာ
ေတာ္ႀကီးမ်ားမွတ္ခ်က္ေပးသည္ကုိ ေလ႔လာၾကည့္
ရာတြင္ မိမိတုိ႔၏ ပမာဏကုိေက်ာ္လြန္ေနသည္ဟု
သာယုံၾကည္မိပါသည္။
"နာမ္ခ်ည္းသက္သက္ျဖစ္တဲ႔ ျဗဟၼာဆုိတာစဥ္းစား
ၾကည့္လုိ႔ မလြယ္ပါဘူး ၊ဘုရားေဟာျဖစ္တဲ႔အတြက္
တစ္ကယ္ရွိတယ္လုိ႔သိရတာပါ""ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးဟာ အလြန္ၾကည္ညိဳစရာေကာင္း
လွပါတယ္""ဘုန္းႀကီးတုိ႔အသိဉာဏ္နဲ႔ဒီလုိျဗဟၼာရွိ
တယ္ဆုိတာမသိႏႈိင္ပါဘူး"
အထင္ကရဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး၏မွတ္ခ်က္ျဖစ္ပါ
သည္။အက်ိဳးမမ်ားႏႈိင္ဟူေသာယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင္႔
ဘြဲ႕အမည္ကုိမေဖာ္ျပေတာ႔ပါ။စဥ္းစားႏႈိင္ရန္ေဖာ္ျပ
ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
ဆက္လက္၍ ရုပ္ႏွင္႔နာမ္ ဖြဲ႕စည္းမိ၍ အရည္အခ်င္း
သစ္အျဖစ္ ေပၚေပါက္လာေသာ လူႏွင္႔-ငါ-ငါတုိ႔-သူ-
သူတုိ႔-အစ႐ွိေသာအျမင္မ်ားသည္ ႐ုပ္နာမ္ကုိမသိ
မျမင္သျဖင္႔ ပပဥၥမ်က္စိ-႐ုိးရာမ်က္လုံး၌ျမင္ရေသာ
အျမင္မ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။
ဤအျမင္မ်ားကုိလည္းဓမၼတာအရလက္ခံရမည္သာ
ျဖစ္ပါသည္။႐ုပ္နာမ္ကုိအမွန္အတုိင္းမသိမျမင္ပါပဲ
မ်ိဳး႐ုိးဇာတိကုိျငင္းပယ္ျခင္းသည္ မၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္
ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္မႈ႕သာျဖစ္ပါသည္။
သမာဓိမ်က္စိ ဝိပႆနာ မ်က္စိျဖင္႔ၾကည့္ေသာအ
ခါ လူကုိ ျဗဟၼာ႔ဝိဟာရတရားမ်ားအျဖစ္ျမင္ရသည္။
လူကုိ ႐ုပ္ႏွင္႔နာမ္အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ျမင္ရသည္။
လူကုိနာမ္႐ုပ္တုိ႔၏ဝိေသသလကၡဏာအျဖစ္ျမင္ရ
သည္။လူကုိနာမ္ရုပ္တုိ႔၏သာမညလကၡဏာအျဖစ္
ျမင္ရသည္။
အကယ္၍လူကုိ႐ုပ္နာမ္အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ျမင္ႏႈိင္
ေသာမ်က္စိ မ႐ွိေစကာမူ အနိမ္႔ဆုံးအားျဖင္႔လူကုိ
ျဗဟၼာ႔ဝိဟာရတရားမ်ားအျဖစ္ျမင္ႏႈိင္လွ်င္ပင္လူမႈ႕
ပဋိပကၡမ်ားကင္းေဝးေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္
ရပ္တည္ႏႈိင္မည္ျဖစ္ေပသည္။ဤသည္ပင္ လူကုိ
လူဟူ၍ျမင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆုိရပါသည္။
လူကုိလူဟူ၍ ျမင္ႏႈိင္ရန္ အနိမ္႔ဆုံးအားျဖင္႔ အပၸနာ
၏အနီးအပါးဥပစာ၌ ျဖစ္ေသာ ဥပစာရစ်ာန္ႏွင္႔
ျပည့္စုံသူျဖစ္ဖုိ႔လုိပါသည္။ဤသုိ႔မဟုတ္ပါပဲလူကုိ
လူဟူ၍ျမင္သည္ဟုဆုိျခင္းမွာအတုအေယာင္သာ
ျဖစ္ပါသည္။တနည္းအားျဖင္႔အျမင္မွားျခင္းသာ
လွ်င္ျဖစ္ပါသည္။
ဤသုိ႔အျမင္မွားမႈ႕ကုိအစစ္အမွန္ဟုထင္လွ်က္ ဘဝ ကုိတည္ေဆာက္ရေသာအခါ ခြ်တ္ေခ်ာ္မွားယြင္းမႈ႕
မ်ားကုိနည္းနာေကာင္းမ်ားဟုမွတ္ထင္လာတတ္ပါ
သည္။စိန္ေခၚစမ္းသပ္မႈ႕မ်ား၏ အဆုံးသတ္တုိက္
ပြဲတြင္ က်ရႈံးမႈ႕မ်ားမၿငိမ္းခ်မ္းႏွင္႔သာအဆုံးသတ္ရ
ေလသည္။
ဗုဒၶေဒသနာေတာ္အရ အပၸနာကုိ စ်ာန္ဟုဆုိပါသည္။
ဒိ႒ဓမၼသုခဝိဟာရ တရားဟုဆုိပါသည္။မ်က္ေမွာက္
ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာေရးတရားဟုဆုိပါသည္။လူမႈ႕ပဋိ
ပကၡမ်ားမွကင္းေဝးလွ်က္ လြတ္လပ္ၿငိမ္းေအးခ်မ္း
သာစြာေနထုိင္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ဤအျမင္ျဖင္႔
ဘဝကုိတည္ေဆာက္ႏႈိင္ရန္ အပၸနာ(စ်ာန္)သမာဓိ
မ်က္စိ႐ွိရမည္ျဖစ္ပါသည္။
အကယ္၍သာ လူ ကုိ လူ ဟူ၍ မျမင္ပဲ -
လူကုိ ႏုိင္ငံေရးသတၱဝါ အျဖစ္လည္းေကာင္း-
လူကုိ လူမႈ႕ေရးသတၱဝါ အျဖစ္လည္းေကာင္း-
လူကုိ စီးပြားေရးသတၱဝါ အျဖစ္လည္းေကာင္း-
တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္႔ျမင္သည္ဟုဆုိပါလွ်င္-
လူ ကုိ လူအျဖစ္ ျမင္တတ္သည့္ မ်က္စိမ႐ွိသူသာ
လွ်င္ျဖစ္သည္ဟုဆုိရာေရာက္ပါသည္။
လူကုိ-လူ႔အဖြဲ႕အစည္းဝင္အျဖစ္ အသိအမွတ္
ျပဳလုိက္ရသည္ႏွင္႔တစ္ၿပိဳင္နက္ တစ္သီးပုဂၢလလူ
သား၏ လြတ္လပ္ခြင္႔ႏွင္႔ယုံၾကည္ခ်က္ခံယူခ်က္
မ်ားကုိ အားလုံးျဖစ္ေစ အခ်ိဳ႕အဝက္ျဖစ္ေစ စြန္႔
လႊတ္လုိက္ရျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
လူသည္ ႏုိင္ငံေရးသတၱဝါျဖစ္သည္ဟူ၍ ခံယူလုိက္
သည္ႏွင္႔ ႏုိင္ငံေရးအယူအဆ ဝါဒတစ္ခုခု၏ သိမ္း
ပုိက္ျခင္းကုိခံလုိက္ရပါသည္။ႏုိင္ငံေရးအသင္းအဖြဲ႕
တစ္ခုခု၏ အဖြဲ႕ဝင္ျဖစ္သြားပါသည္။ဤသည္ပင္
အဖြဲ႕၏မူဝါဒမ်ားႏွင္႔စည္းကမ္းမ်ားက မိမိ၏ပုဂၢလ
လူသားလြတ္လပ္ခြင္႔ကုိ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္၍
လူကုိ လူအျဖစ္ ျမင္ႏႈိင္ရန္ ပုိမုိ၍ ေဝးကြာသြားေစ
ပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင္႔ဆုိေသာ္ ငါ-ငါတုိ႔ ကုိအေျခခံမိသည္
ႏွင္႔တစ္ၿပိဳင္နက္ သူ-သူတုိ႔သည္ ရန္သူအျဖစ္ႏွင္႔
ေသာ္လည္းေကာင္း ၿပိဳင္ဘက္အေနျဖင္႔ေသာ္လည္း
ေကာင္း မလႊဲမေသြ ေပၚေပါက္လာေသာသေဘာ
႐ွိသည္သာလွ်င္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။
ဤသည္မွာလည္းဓမၼတာသေဘာပင္ျဖစ္ပါသည္။
အမွန္စင္စစ္အားျဖင္႔ လူသားသည္ မ်ိဳး႐ုိးဇာတိကုိ
ေမြးရာပါ အရည္အခ်င္းတစ္ခုအျဖစ္ လကၡံရမည္
သာျဖစ္ေပသည္။ျငင္းပယ္ျခင္းျဖင္႔ မိမိႏွင္႔မိမိ၏လူ႔
အဖြဲ႕အစည္းကုိ မ်ားစြာထိခုိက္နစ္နာေစပါသည္။
လူသားသည္မလႊဲမေ႐ွာင္သာေသာတာဝန္ယူမႈ႕
မ်ားကုိလည္း မိမိႏွင္႔သက္ဆုိင္သည့္လူ႔အဖြဲ႕အစည္း
ႏွင္႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမည္သာျဖစ္ပါသည္။ဤသုိ႔
ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင္႔လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ယဥ္ေက်းမႈ႕
ကုိလုိက္နာရသည့္အတြက္မိမိ၏တစ္ကုိယ္ေတာ္
တစ္သီးပုဂၢလလြတ္လပ္ခြင္႔ကုိ ေရွ႕တန္းတင္၍ ျပဳ
လုပ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ားသည္အမွားစင္စစ္သာျဖစ္
ေပသည္။
လူသည္ေမြးရာပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကုိလ်စ္လ်ဴရႈ႕၍
စိတ္ကူးယဥ္အေတြးအႀကံမ်ားျဖင္႔မိမိ၌မ႐ွိေသာ
အရည္အခ်င္း(မ်က္စိ)ျဖင္႔လူ႔ေလာကကုိရႈ႕ျမင္၍
တည္ေဆာက္မိေသာအခါ အမွားမွားအယြင္းယြင္း
မ်ားကုိပင္အမွန္ဟုထင္ျမင္လာပါသည္။
အက်ိဳးဆက္အားျဖင္႔ အားထုတ္လုပ္ေဆာင္မႈ႕မွန္
သမွ်သည္ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းသာ
ယာမႈ႕ကုိရွာမေတြ႕ေတာ႔ပဲ ပင္ပန္းဆင္းရဲျခင္းမ်ား
ႏွင္႔မိမိ၏ဆန္႔က်င္ဘက္ရန္သူမ်ားကုိသာအၿမဲလုိ
လုိျမင္ေတြ႕ေနရျခင္းျဖင္႔သာအဆုံးသတ္ရေလ႔႐ွိပါ
သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင္႔ဆုိရလွ်င္ ယေန႔ကမာၻ႔ႏုိင္ငံေရးဇာတ္
ခုံတြင္ ေနရာတကာ လူကုိလူလုိျမင္ေသာအျမင္ျဖင္႔
အဆင္႔ျမင္႔ျမင္႔တည္ေဆာက္၍မရဟုဆုိရပါမည္။
လူကုိ စစ္အာဏာ႐ွင္အျဖစ္လည္းျမင္ရသည္။
လူကုိ ခ႐ုိနီအျဖစ္လည္းျမင္ရသည္။
လူကုိ ပါတီဝင္အျဖစ္လည္းျမင္ရသည္။
လူကုိ အမ်ိဳးေစာင္႔သူအျဖစ္လည္းျမင္ရသည္။
လူကုိ အမ်ိဳးဖ်က္သူအျဖစ္လည္းျမင္ရသည္။
မိမိကအမ်ိဳးဖ်က္သူျဖစ္ပါလွ်က္ လူကုိလူလုိျမင္သူ
ဟုေၾကြးေၾကာ္လွ်င္ ရယ္ဖြယ္သာျဖစ္ေပသည္။
မိမိကခ႐ုိနီျဖစ္ပါလွ်က္ သူေတာ္ေကာင္းဟုေၾကြး
ေၾကာ္လွ်င္ ရယ္ဖြယ္သာျဖစ္ေပသည္။မိမိကစစ္
အာဏာ႐ွင္ျဖစ္ပါလွ်က္ ကယ္တင္႐ွင္ဟုေၾကြး
ေၾကာ္လွ်င္ ရယ္ဖြယ္သာျဖစ္ေပသည္။
မိမိ၏ပမာဏႏွင္႔ပကတိအေျခအေနကုိေက်ာ္လြန္
၍ စိတ္ကူးယဥ္လွ်က္ေတြးေတာေဆာင္ရြက္ျခင္း
ကုိမျပဳအပ္ေပ။ေဆးေၾကာင္႔ျဖစ္ေသာအနာေရာဂါ
သည္အကုသရခက္သကဲ႔သုိ႔မသင္႔ေလွ်ာ္ေသာနည္း
လမ္းျဖင္႔ေဆာင္ရြက္မႈ႕မ်ားေၾကာင္႔မၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း
သည္သာလွ်င္ျဖစ္ပြားလာစရာ႐ွိပါသည္။
ယေန႔လူကုိႏုိင္ငံေရးသတၱဝါအျဖစ္သတ္မွတ္လုိက္
ရျခင္း၏အက်ိဳးဆက္အေနျဖင္႔ မျငင္းပယ္သင္႔သည္
မ်ားကုိျငင္းပယ္လွ်က္ မိမိ၌မ႐ွိေသာအရည္အခ်င္း
မ်ား႐ွိသည္ဟုအထင္ေရာက္ကာ မိတ္ေဆြအခ်င္း
ခ်င္းေသာ္လည္းေကာင္းမိသားစုဝင္အခ်င္းခ်င္း
ေသာ္လည္းေကာင္း စိတ္ဝမ္းကြဲျပားမႈ႕မ်ားကုိျမင္
ေတြ႕ေနရပါသည္။တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ပုိပုိဆုိးလာ
သည္ဟုဆုိရမည္ျဖစ္ပါသည္။
မူလကရည္မွန္းေသာဒီမုိကေရစီပန္းတုိင္သုိ႔ခ်ဥ္းကပ္
ႏႈိင္ေရးအတြက္ ယုံၾကည္ခ်က္မ်ားေလ်ာ႔ပါးလာေန
သည့္သေဘာျဖစ္ပါသည္။တုိင္းရင္းသားစည္းလုံး
ညီညြတ္ေရး ယုံၾကည္ခ်က္ခုိင္မာေရး တန္းတူညီမွ်
အခြင္႔အေရး အတြက္ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ ကုိအ
ေကာင္အထည္ေဖာ္ႏႈိင္ရန္ လက္နက္ကုိင္ပဋိပကၡ
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေရးေဆြးေႏြးေနသည့္ၾကားမွာပင္ ဘာလက္
နက္မွမကုိင္ေဆာင္သည့္ စုစုစည္းစည္းရွိေနသည့္
ဒီမုိကရက္အင္အားစုမ်ား ၿပိဳကြဲလာေနသည့္သေဘာ
ျဖစ္ပါသည္။
ႏုိင္ငံသားမ်ား မဲဆႏၵရွင္မ်ား ဒီမုိကရက္အင္အားစု
မ်ား အေနျဖင္႔ ေပၚျပဴလာႏုိင္ငံေရးပုံစံမ်ားကုိစနစ္
တက်ျမင္ၾကည့္တတ္ဖုိ႔ျဖစ္ပါသည္။အ႐ွိအတုိင္းျမင္
ၾကည့္တတ္ဖုိ႔ျဖစ္ပါသည္။ပကာသန ႏုိင္ငံေရးအလွ
အပ တန္းဆာဆင္မႈ႕မ်ားကုိ သာယာေနဦးမည္ဆုိ
လွ်င္ ဒီမုိကေရစီ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းႏွင္႔ေဝးၿမဲေဝးေနဦး
မည္သာျဖစ္ပါသည္။
ဥပမာအားျဖင္႔ဆုိရလွ်င္-
ႏုိင္ငံေရးလွည့္ကြက္ ဟုအလွအပတန္းဆာဆင္မႈ႕
က တရားခံအစစ္အမွန္ကုိေဖာ္ထုတ္ႏႈိင္ျခင္းမ႐ွိ
သည့္အျပင္ မိမိ၏အင္အားကုိ မ်ားစြာထိခုိက္နစ္
နာေစပါသည္။
မိမိအေနျဖင္႔ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္း ေျပာလုိစိတ္မ႐ွိပါ။
ႏုိင္ငံေရးေၾကာင္႔ ၿပိဳကြဲစျပဳေနေသာ မိတ္ေဆြအ
ေပါင္းအသင္း ညီကုိေမာင္ႏွမ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကုိ
မူလအတုိင္းခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ႐ွိေစလုိေသာေၾကာင္႔
သာ ေျပာဆုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။
**************************
No comments:
Post a Comment